lördag 12 juni 2010

Kan det bli tråkigare?

Alltså seriöst. Fotbolls-VM. Sverige är inte med. Kan det bli tråkigare? Jag är så fullkomligt ointresserad av detta fotbolls-VM som ska pågå i EN HEL MÅNAD!!!!! Anders och Claras syskon är sporttöntar och kan glo så ögonen blir fyrkantiga. Det hojtas, stönas och hejas högljutt. Inte bra för sovande bebis. Späder på sovande bebis mammas avoga inställning till sport på TV. Så trist, så trist, så trist. Att rulla sig i tjära, därefter rulla sig i fjädrar och sedan pilla bort varje fjäder för hand framstår som mer spännande än det här. Jag utövar gärna sport själv och just fotboll ägnade jag mig åt i några år. Det är riktigt kul att spela, men på TV utan att svenska landslaget ens är med. BORING!!!!

6 kommentarer:

  1. Jag håller fullständigt med! Vansinnigt tråkigt! Och det värsta är ju att människor som, i vanliga fall, framstår som socialt kompetenta och trevliga plötsligt blir så urbota trista!
    Jag minns fotbolls-VM (eller var det EM? Eller något annat?) -94 (eller var det något annat år kanske?) när alla var helt MANISKA. Guuuud, så trist.
    Dags att åka på semester på egen hand kanske? Någonstans där det inte finns TV. ;-)

    SvaraRadera
  2. Och alla besserwissrar och andra experter som VET hur fotboll ska spelas och gärna vill sprida sin åsikt. Gah!!!

    SvaraRadera
  3. Camilla: Åh äntligen en på min sida!!! Det räcker liksom inte med att sändningarna tar upp typ 23 av dygnets timmar, den sista timmen tar vi in expertkommentatorerna också så att de kan uttala sig. Dessutom har jag redan en hord av expertkommentatorer här hemma som vet bästa av alla hur det ska spelas. Det är så vidrigt! Precis som du säger. Dessa människor som i normala fall är relativt socialt kompetenta förvandlas till brölande grottmänniskor med tunnelseende. Det enda deras primitiva synfält kan scanna av just då är en flimrande, lysande skärm. Sorgligt och igen så urbota trist...

    SvaraRadera
  4. Haha, ni är ju för roliga. Man kan fortsätta vara social och ändå titta på matcherna, som jag:). Visst är det lite trist att Sverige inte är med i år, men det år ju fantastiskt kul att titta på bra fotboll! Och snart år det dags för italien att göra entré, jippie! Kram på er från fotbollstokan

    SvaraRadera
  5. Maria: Det enda som kan locka mig att titta skulle väl vara att fotbollsspelare i regel ser ganska bra ut och de har ju snygga ben ;)

    SvaraRadera
  6. Jo, om de ändå kunde stå stilla en stund så man hann se något av de där benen...!
    ;-)

    SvaraRadera