fredag 18 juni 2010

Andetag

Tittar med ett öga på Festföreställningen för det kungliga brudparet på svt. Inget som är riktigt hejdundrande. Uggla - "been there, done that" känns det som. Jöback - kanske inte på topp. Malena Ernman (tror jag att jag såg i ögonvrån) - nej tack. Sarah Dawn Finer - som alltid en superb sånginsats. Allehanda körer, klarinettspelare och jazzsångerskor. Det faller ganska platt. Men sen. Sen händer det något. Det är magiskt. Konserthuset kippar efter andan. Jag likaså. Lisa Nilsson sjunger Kents "Utan dina andetag" och tårarna forsar nedför mina kinder. Det är så vackert. Det är så vackert. Det är så vackert. Tack Lisa, du har gjort det igen!

2 kommentarer:

  1. Själv kunde jag inte hålla tårarna tillbaka då de två små barnen sjöng för Victoria och Daniel.

    SvaraRadera
  2. Mikaela: Inte jag heller. Hade just samlat mig från föregående "fulgråt", då kom nästa ;)

    SvaraRadera