torsdag 3 juni 2010

Parfymoholic?

Kan man vara parfymoholic? Jag är så löjligt förtjust i parfymer. En god doft kan göra mig så glad. Om Maria Montazami känner sig "bar, naken, exposed" utan sitt läppstift så känner jag mig detsamma utan parfym;) Min filosofi är att man måste ha en doft som matchar humöret för dagen. Eftersom jag kan ha ett ganska ojämnt humör så verkar det väl fullständigt logiskt att jag idag räknar till 15 olika dofter i mitt badrumsskåp, eller hur?!
Senaste tillskottet i arsenalen är den här godingen som jag fick i Mors dag present. Mmmm.

2 kommentarer:

  1. Haha, ja helt logiskt faktiskt.
    Själv är jag helt tvärtom. Inte vad gäller humöret, men vad gäller parfym. Jag är en one-doft-kind-of-girl. Måste vänja näsan vid en doft som sen inte stör mig. Nya dofter är alldeles in-your-face för min nos. Förr var det Thierry Muglers Angel som gällde, numera luktar jag av Dolce & Gabbanas Light Blue och har så gjort de senaste... ja kan det vara åtta åren?
    Men om du var tvungen att välja en enda, vilken skulle det bli då?

    SvaraRadera
  2. Mikaela: Aj, aj! Det där var riktigt svårt... Hmmm. Kan börja med att lista topp 3.
    Calvin Klein Euphoria, Diesel Fuel for life eller Jean-Paul Gaultier (classic)
    Gaultier är den som hängt med längst och med det menar jag typ 9 år. Den kan vara lite maffig men jag gillar den ändå.

    SvaraRadera