fredag 11 juni 2010

Sjungom studentens lyckliga dag!


Nu har det har fixats och fejats i dagarna fem. Maten har inhandlats, maten har tillagats, partytältet ställts på plats, borden, stolarna, baren, belysningen och rökmaskinen likaså. Skumpan på kylning, vita duken fram. Blommor, flaggor och ljus. Allting verkar under kontroll. Utom en sak. Det har under dagarna fem också förts en hetsig diskussion med vädergudarna. Den diskussionen förlorades tydligen för regnet öser ner... Inget att göra åt den saken men visst hade det varit ännu trevligare med solsken. Studenten himself stack på champagnefrukost imorse 06.15 så han lär iallafall inte lida av regndropparna när det är dags att lämna skolbyggnaden.
Ska tillägga att mitt bidrag till alla förberedelser i stort sett är lika med noll. Eller rättare sagt inte riktigt noll, jag har tagit hand om C så att Anders kunnat sköta det han skulle ostört. Festen som hålles hos brorsans mamma kommer jag ju dessutom att missa eftersom lillsyrran måste läggas. En studenstskiva är inte ett lysande ställe att hitta sovplats åt liten på. Kommer inte finnas en enda lugn hörna skulle jag gissa. Vi går dit och försöker äta lite sen får vi väl dra oss hemåt för att sova... Trist för mig men värt det tusenfalt.
Nu ska jag fixas till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar