måndag 14 juni 2010

Kortslutning

Förstår inte vad det är för fel i mitt huvud idag. Stod och gräddade plättar i köket. Samtidigt förberedde jag dessutom lite middag till Anders och mig. Grädda, grädda, grädda plätt. Vända, vända, vända. Tjipp, tjopp! Luktar det inte lite bränt? Grädda, grädda, grädda. Vända, vända, vända. Hm, jo nog luktar det väl lite bränt? Äh, har väl kommit lite smet på plattan eller nåt... Grädda, grädda, grädda. Nej men fy vad det luktar bränt nu. Lyfter på alla plättar som bara ser gyllenbruna och fina ut. Konstigt. Äh, grädda, grädda, grädda. Hur jag sen tänkte när jag bara struntade i att det luktade bränt vet jag inte. Jag fortsätter med mina plättar en stund till tills Anders kommer in i köket. "Hur tänkte du göra med de här?" På köksbänken bakom mig står två kolsvarta toast i brödrosten, ryker och luktar bränt. Hade helt glömt bort att de överhuvudtaget existerade. Att det luktade just bränd toast gjorde inte heller att jag kopplade. Dum, dummare. Skäms.
När det lilla missödet var uppklarat häller jag upp den sista lilla plättsmeten på järnet och går därifrån för att tramsa med Clara. Tramsa, tramsa, tramsa. Klapp, klapp. Vinkevink. Håller på sådär en stund sen kommer Anders igen "Hur tänker du med plätten på järnet"? Jag hade gjort det igen. Bränt plätt denna gång. Tur att det var den sista för jag borde nog inte vara nära någon spis mer idag. Eller, jag ska nog inte göra något mer idag överhuvudtaget. Inte min smartaste dag om man säger så. Hoppas det bara är tillfälligt...

2 kommentarer:

  1. Någon som behöver den där hotellnatten? Snart?

    Själv glömde jag plånboken i stugan när vi åkte hem till stan. Glömde BabyBjörn och regnskydd hemma när vi gick ut och glömde be Mats handla tandkräm fast jag tänkt "glöm-inte-det-glöm-inte-det" hela dan.
    Suck! Jag är glad att jag hittade hem...

    SvaraRadera
  2. Mikaela: Inte bara jag som är vimsig alltså;) Skulle säkert kunna fylla ett helt hotell med snurriga morsor i behov av fullkomlig avkoppling i form av barhäng följt av ostörd sömn. Att ingen hotellkedja kommit på det vinnande konceptet när det finns så många andra "hittepå-erbjudanden"...
    Skönt att vara tillbaka i stan eller?

    SvaraRadera