lördag 3 april 2010

Första påsken

Jaha, detta är Claras första påsk. Har jag då fixat det extra påskigt? Nej. Jag har inte påskpyntat. Jag har inte köpt påskägg. Jag har inte planterat några blommor. Jag har inte lagat påskmat (vad det nu är) och jag har inte målat några ägg. Sannolikt inget som ska ärra Clara för evigt. Jag lutar mig tillbaka och tänker att denna påsken kommer hon ändå inte att minnas, men nästa år ska jag fixa. Kommer hon att minnas nästa år? Förmodligen inte men då gör vi det åtminstone tillsammans. Då är det en annan femma.
Påskaftonen firas hos farmor och farfar och där får hon säkert sin dos av påskfeeling skulle jag gissa.

1 kommentar:

  1. Vi har inte firat mycket i ar heller och jag har ocksa lite daligt samvete. Men Axel har fatt paskägg pa bade svenskt och italienskt sätt och tyckte de fa paskpynten var jättefina sa det är nog bra ända. Men NÄSTA ar... ;-)

    SvaraRadera