måndag 26 april 2010

Projekt Sömn

Länge sedan uppdatering av Claras nattsömn ser jag. Det går bättre, men inte helt bra. Med bra menar jag att hon skulle sova hela natten från typ 23-06 men så är då icke fallet. Hon somnar i regel vid 19-20. Första nattningen är aldrig särskilt besvärlig. Vi kan lämna henne ensam i sängen så leker hon till hon somnar. VARJE kväll vaknar hon sen efter exakt 45 minuter och är ledsen. Oftast brukar hon somna igen efter 10-15 minuter men ibland segar hon. Klockan 23-00 äter (ammar) hon och ibland sover hon lugnt till 05 för mat igen. Någon enstaka gång har hon lyckats med konststycket att sova vidare till det är dags att gå upp vid 06.30-07. De senaste nätterna har hon dessvärre envisats med att stå upp i sängen flera ggr på natten. Oftast inte särskilt glad då. Förra natten var hon uppe på det sättet minst en gång i timmen fram till kl 04. Då tröttnade jag och lade henne i vår säng. Inatt tror jag senaste "gymparundan" var klockan 02.30. Jag lämnade henne stående där. Hon somnade om själv och sov sen till 07. Tror jag, eller? Man blir ju rent vimsig till slut och har svårt att hålla koll på tiderna. Tur är kanske det...
Hon sov lugnare innan hon blev förkyld så förhoppningsvis blir det bättre igen när snuvan försvinner vilket den inte gjort helt än.

4 kommentarer:

  1. Men det går åt rätt håll! Härligt. Tror säkert hon hittar tillbaka så fort snuvan försvunnit. Så blev det åtminstone för Vera. Och att sova till 07 - LYX!!!
    Vera har istället börjat krångla med att somna om dagarna... mycket jobbigt...

    SvaraRadera
  2. Mikaela: Då fortsätter jag hoppas på bättring när snuvan gett sig av.
    Trist med Veras sömnkrångel på dagen. Både för att man själv behöver de där andningshålen men också för att de lätt blir lite kinkigare att ha att göra med när de sovit dåligt på dagen tycker jag. Hoppas det snart blir bättre för er igen.
    Du verkar ju haft festkväll "som förr" i helgen! Härligt?

    SvaraRadera
  3. Sååå härligt! Men riktigt som förr var det inte. Även om det kändes så dagen efter! :o) Kom hem innan två och kunde räkna efter hur mycket jag druckit. Då har man inte druckit tillräckligt, gammalt festarordspråk... ;o)

    SvaraRadera
  4. Nä, kan man räkna efter hur mycket man druckit har det ju varit stillsamt ;)

    SvaraRadera