söndag 4 april 2010

Resesängen

Jag köpte ju en resesäng till Clara tidigare i veckan och lovade recension. Sängen är väldigt lätt att fälla upp och ihop plus att den kommer i en behändig väska så den är lätt att bära med sig. Madrassen som hör till sängen är ganska tunn så jag köpte en extra bäddmadrass till.
Och det viktiga då? Hur funkar den?
Igår, på påskafton var vi hos Claras farmor och farfar där resesängen skulle tjäna sin viktiga funktion. Tupplurar här hemma hade vi testat innan i veckan vilket gått bra, men nu var det då dags för självaste eldprovet.
Utfall? Lysande! Clara verkade trivas så bra i sin nya säng att hon sov lugnare än på länge. Somnade själv under tystnad, inga täta uppvak, somnade lätt om själv de få gånger hon vaknade till. När vi skulle dra oss hemåt på natten tyckte jag så synd om henne för det såg verkligen behagligt och rofyllt ut där i sängen. Väl hemma börjar jag undra om det är något fel på hennes vanliga säng...?

2 kommentarer:

  1. Åh vad bra att den funkade fint! Vi ska sova borta över Valborg så innan dess måste vi köpa en. Kanske just en sådan! Hur tung är den? Och hur stor är den som ihopfälld? Och blev det inte meckigt att ha madrass vid sidan? Har dock förstått att de flesta har väldigt tunna madrasser...

    SvaraRadera
  2. Jag ska lägga upp bild och lite mer detaljer, men jag kan verkligen rekommendera den här sängen!

    SvaraRadera