måndag 19 april 2010

Otippat

Det bästa sättet att underhålla Clara utan att själv behöva flänga för mycket är att gå ut med vagnen. Sagt och gjort. Laddad med Panodil och näsdroppar gick vi. När Clara somnat bestämde jag mig för att vila på en bänk nära bäcken. Satt med ryggen åt det porlande vattnet när jag plötsligt hör ett plums. Det brukar finnas lite små fiskar där så jag vände mig om för att titta efter en lite firre. Trodde jag. Istället ser jag en råtta simma där i bäcken. Snabbt som ögat sick-sackade den från bäckens ena sida till den andra. Ska erkänna att jag blev lite stirrig vilket var fullkomligt idiotiskt naturligtvis. Vad skulle den göra mig?
Nåja, jag lyckades fånga den på bild men lyckas inte lägga in en pil på den lilla krabaten så ni får tro mig på mitt ord. Den är där någonstans. Skicklig simmare den där.


2 kommentarer:

  1. Uäck! Råttor är riktigt otäcka. Ändå klickade jag upp bilden, förstorade den och försökte hitta gynnaren. Självplågare? Ja... Tydligen! :)

    SvaraRadera
  2. Usch ja! Så den gick att hitta utan att veta var den är i förväg.

    SvaraRadera