tisdag 20 april 2010

Min favorithushållspryl

Min favorithushållspryl är inte så märkvärdig. Det är diskmaskinen. Om det nu kan kallas pryl? Jag älskar min diskmaskin för jag tycker verkligen inte om att diska för hand. Det är så tråkigt! Händerna blir alldeles skrynkliga och blöta, naglarna luckras upp och bryts. Visst har jag provat diskhandskar men det blir ju fuktigt och äckligt av dem också. Har till och med köpt diskhandskar med volanger och blommor i ett desperat försök att muntra upp det tråkiga görat. Sen har vi ju de äckliga matresterna som man kanske måste röra vid. Kladdigt och uschigt. Inser hur fjolligt och bortskämt det här låter men det kan inte hjälpas. När jag lagar mat (vilket inte är så ofta) kan jag välja maträtter utifrån hur mycket disk det genererar. Så illa tycker jag om att diska. Patologiskt? Kanske.
Nu har diskmaskinen pajat och vi måste köpa ny och det snarast! Disken i köket skriker efter omhändertagande men jag vill inte. Måste köpa diskmaskin NU, idag. Tycker jag. Vi är lite olika när det kommer till inköp av detta slaget Anders och jag. Han vill fundera och undersöka. Jag vill bara slå till. Hur svårt kan det vara liksom. Har ett viktigt krav på kommande diskmaskin, att den ska vara tystgående. Den missen gjorde vi sist och det ska vi inte göra om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar