fredag 9 april 2010

Nu kommer det...

Förlåt att jag hållit er på halster men jag drog i väg till Lund tidigt i förmiddags för kusinlunch och hann inte skriva något inlägg innan dess.
Jag lever, Clara lever, att Anders skulle överleva gårdagskvällen var det ingen som tvivlade på.
Det gick ju naturligtvis bra igår kväll. Det var väl egentligen ingen mer förutom jag som trodde något annat. Klockan 19.11 fick jag ett SMS som upplyste mig om att all kvällsgröt inte ätits upp pga att hon var för trött och somnat sött ifrån den. Skönt tänkte jag först. Besvärligt tänkte jag sen. Då vaknar hon väl snart igen och vägrar flaskan, men det gjorde hon tydligen inte alls. Hon somnade alltså som hon brukar och natten som följde var som den brukar. Inget konstigt alls. Jag har övervunnit första kvällen borta och det känns oerhört bra!
Hur mådde jag under kvällen då? I början riktigt stirrigt men när vi väl beställt mat och dryck så släppte jag det. Tänkte helt enkelt att det inte fanns något jag kunde göra därifrån och det skulle gå alldeles lysande. Väl hemma igen kändes det så gott att sticka in näsan på hennes rum och känna den där underbara bebislukten, Claralukten. Min duktiga, fina lilla tjej. Och - duktiga, mesiga mamma ;)
Nu skiner kvällssolen och det är fredag. Livet känns ganska bra just nu!

5 kommentarer:

  1. Jippie! Jag visste det! Nu är det bara att boka den där hotellnatten! ;)

    SvaraRadera
  2. Mikalea: Är det kanske det du ska göra på imorgon...?
    Än har jag ju inte varit borta en hel natt, men en eller två matningar kanske också funkar utan mig. Hotellnatten hade varit guld.

    SvaraRadera
  3. Nope, inte det. Inte än. Känner faktiskt inte samma behov av det längre, även om det skulle vara rätt skönt. Ikväll är det försenade födelsedagsdrinkar på stan som gäller! Första gången ute för mig sen Vera kom, ska bli härligt, även om ingen helkväll planerats utan "bara" barhäng.

    SvaraRadera
  4. Mikaela: Ha det så kul ikväll!
    Jag ska "viska" en sak för att inte jinxa det. Clara åt inte en enda gång inatt. Alltså ingen mat alls från kl 19.30 till 06.40 imorse. Anders var uppe en gång och gav henne vatten, jag låg kvar i sängen hela natten. Underbart :)

    SvaraRadera
  5. Wohoo vad härligt! Detsamma var det, tack och lov för Vera denna natt. Jag kunde ju inte amma, men hon har ju sovit natten igenom en gång så det är ju inte så att hon är hungrig när hon vaknar. Så när Mats gick in gick det bra. Hon somnade om utan mat! Duktiga tjejer vi har!!!

    SvaraRadera