onsdag 31 mars 2010

Resesäng

Tidigare har jag tyckt att en resesäng skulle vara överflödig i barnprylsarsenalen men jag har ändrat mig. Clara rör sig otroligt mycket i sömnen. Hon ligger upp och ner, på tvären, på mage, på rygg, på snedden, på knä, på huvud. Ja, på alla tänkbara sätt. Det gör det lite osäkert att ha henne liggandes i en vanlig säng när vi är borta. Det spelar ingen roll om det är en dubbelsäng med uppbyggd kuddvall. Hon tar sig igenom, över eller under. Jag vill inte behöva sitta på en middag och oroa mig för, eller ännu värre höra en duns efterföljt av otröstligt skrik. Då känns det säkrare att veta var man har henne. En annan fördel är ju att hon kan känna igen den där sängen och kanske känner sig tryggare då. Så en resesäng blir det. Absolut ingen deluxe, men en bra. Har kollat runt lite och i tester verkar Carena vara en bra och prisvärd modell.
I övrigt är det så grått, blött och tråkigt idag att jag helst hade stannat kvar i sängen hela dagen, käkat praliner och pillat mig i naveln. Istället ska vi dra iväg till mitt gamla jobb i Lund och sen blir det visit hos mormor och morfar.

4 kommentarer:

  1. Åh vad bra med tips på sådan. Vi har också pratat i exakt samma banor som du skriver. Så det får bli ett köp för vår del snart också!
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Mikaela: Ska köpa imorgon och testas borta redan i helgen så jag ska rapportera hur den är.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Molly älskar resesängen, både att sova och leka i, så det är verkligen ett bra köp! GLAD PÅSK och hoppas ni får en härlig helg! Kram

    SvaraRadera
  4. Maria: Än så länge har det gått bra. Hon sov sin förmiddagslur i sängen och den blev dubbelt så lång som den brukar vara. Glad Påsk! Kram

    SvaraRadera