måndag 22 mars 2010

Hotellnatt

Idag har jag på allvar funderat på att ta in på hotell en natt för att få sova ut. Undrar bara om jag kommer att kunna det. I min fantasi njuter jag där av att kolla ostört på TV, slösurfa lite på datorn, läsa en bok, bläddra i några tidningar och sedan somna så gott, så gott. Vakna på morgonen, duscha lääänge, äta härlig frukostbuffé, dricka kaffe samtidigt som jag läser morgontidningen i tystnad. Checka ut och åka hem till min lilla familj som en utvilad, glad och pigg mamma. Tror ni att det skulle bli så? Jag vet inte. Risken är väl att jag ångestfyllt längtar hem hela tiden och inte får en blund, inte duschar och inte äter frukost. Hem kommer då en tröttare mamma än den som begav sig iväg. Tål att tänkas på...

3 kommentarer:

  1. Lägg till "länsa minibaren" på listan också! :-)
    Om du är sugen tycker jag absolut att du ska göra det!

    SvaraRadera
  2. Hur kunde jag glömma minibaren! ;)
    Får se om jag fixar det.

    SvaraRadera
  3. Haha, vad lustigt! Det där är EXAKT vad jag drömmer om. Glöm festnätter på stan, en kväll alldeles ensam med dator, TV, bok och tidningar på ett hotellrum - DET vore något!

    Och när Mats skulle ta Vera den där natten för att "av-snutta" henne så tänkte jag faktiskt göra det. Glad är jag att jag lät bli, för jag var ju så orolig att jag inte kunde sova nästan alls där hemma hos mina föräldrar. Nu däremot, när jag vet att hon lätt grejar en natt hemma själv med pappa, så skulle hotellnatten sitta som en smäck.

    Så mitt råd är att sova någon annanstans en natt, någon gratis stans mao, och sen när du är trygg med att det funkar hemma, DÅ tar du hotellnatten. Självklart funkar det hemma, det är bara det att åtminstone jag inte kunde slappna av när jag inte visste det till tusen procent.

    Kram!

    SvaraRadera