onsdag 3 mars 2010

Vilse i köket

Jag är verkligen ingen höjdare på att laga mat. Det är sant. Det är inte så ofta jag gör det heller men när Anders och jag inte har hans barn här händer det oftare.
Ett exempel. Igår skulle jag göra någon typ av curryräkor med ris. Jag hackade lite, fräste lite, rörde lite sen tyckte jag det var klart. Var nöjd med mig själv när vi satte oss till bords ända tills Anders säger - Var är räkorna?
Uppgivet ser jag bort mot diskbänken där självaste huvudingrediensen ligger i all sin prakt - orörd.
Nej, matlagning är inget för mig. Men jag försöker åtminstone, ibland.

2 kommentarer:

  1. :-D Hahaha! Underbart! Och det är ju tanken som räknas!
    Fast det låter lite som att dammsuga slarvigt för att slippa göra det i fortsättningen... ;-)

    Sa hon som inte heller är någon klippa i köket...

    SvaraRadera
  2. Det är det värsta av allt, jag försöker verkligen att göra det bra! Det där med dammsugningen känner jag dock igen, men då är det inte jag som slarvar...

    SvaraRadera