onsdag 10 mars 2010

Håret del 2

Jag blev ju så grymt missnöjd med håret sist jag klippte mig. Är fortfarande missnöjd. Varenda dag faktiskt. Har inte kunnat ha håret utsläppt sedan dess för det är bara bångstyrigt, ojämnt och skitfult. Blir irriterad. Min frisör är tydligen topstylist och tar betalt därefter. Som topstylist ska man då ha koll på det senaste beträffande färg, form och metodtrender. På något sätt kan jag inte låta bli att tycka att det blir lite överdrivet. Tänker såhär. T ex när det gäller metoder att "klippa" håret. Förr klippte man hår med sax, nu ska man tydligen som man är "inne" skära fram frisyren med kniv. Jag gillar inte den metoden. Kanske funkar på korta frisyrer men inte på längre. Det blir bara stripigt och eländigt. Här sitter jag då med min hippt framskurna frisyr efter två månader fortfarande lika ful i håret och måste hitta en ny frisör. Det är inte kul. Har två valmöjligheter nu. Jag vet att jag kommer låta håret bli långt igen för jag gör alltid så numera. Frågan är om jag ska passa på att klippa av lite till innan odlingen? Hos ny frisör... Tål att tänkas på. Stora problem jag dras med denna gråa onsdag eller hur;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar