lördag 27 mars 2010

Räddaren i nöden?


Kommer de här att vara räddningen för mig någon natt? Innan jag vågar mig på en hotellnatt får jag försöka låta Anders och Clara fixa nätterna när jag är hemma. Eftersom jag vaknar av minsta lilla ljud från henne kanske det här kan hjälpa mig att sålla bort vissa av dem åtminstone. Det är inte säkert för ofta känner jag att hon ska skrika innan skriket kommer. Jag var fast besluten att testa detta inatt men redan nu börjar jag vackla. Är jag så himla trött egentligen? Jag kanske överdriver? Att det ska vara så svårt att släppa kontrollen...

5 kommentarer:

  1. Släpp kontrollen kvinna, släpp släpp släpp! Anders och Clara klarar (hehe) biffen!
    Fast jag vet så väl. Var ju exakt likadan själv innan Mats och min mamma tvingade mig att sova borta en natt, men efter det är det mycket bättre! Fast den där hotellnatten drömmer jag om fortfarande ändå!

    SvaraRadera
  2. Jag inser ju att jag snart måste, men hur ska det gå? Clara dricker ju inte gärna vare sig välling eller ersättning numera... Men finns det inget annat så går det kanske...?

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Näe det är ju knepigt. Att hon inte äter välling längre. Veras vällingätande verkade vara väldigt tillfälligt det med, så ikväll får vi se hur det går när jag ska gå och träna och Mats ska lägga henne själv. Jag hoppas att hon då tar flaskan, som du säger, i brist på annat. Tror du inte Clara gör det också? Vad jag förstått så svälter dom ju inte direkt. Det där lät hemskt, men du förstår vad jag menar. Hon kommer klara en natt och blir hon jättehungrig kommer hon också äta. Kanske snarare ersättning än välling? Om det är så att hon kommit på att hon faktiskt inte gillar välling. Men ersättning ska ju smaka ungefär som bröstmjölk så...
    Svårt svårt.

    SvaraRadera
  5. Nej, svälter gör de ju verkligen inte. Tycker det är ett ständigt matande hela tiden.
    Kan bara inte låta bli att känna att jag sviker henne. Det är ju så töntigt och jag måste verkligen skärpa mig men jag vet inte hur jag ska kunna hantera mig själv under tiden. Att veta att hon är ledsen är ju så oerhört jobbigt...

    SvaraRadera