onsdag 24 mars 2010

Dagens insikt

Tututututu tututututu tutu tutu tutu. Glassbilens melodi. Har tidigare hört talas om att folk irriterat sig på signalen som ska locka till sig alla sockerhungrande barn. Nuförtiden finns där väl i och för sig även frusna hamburgare, köttbullar och pommes i glassbilen men det var inte dit jag skulle komma. Signalen. Jag har inte förstått hur man orkat irritera sig på denna lilla truddelutt. Har mest sett det som ett muntert glädjebud. Tututututu tututututu tutu tutu tutu. Idag förstår jag. När man nattar eller just har nattat ett litet barn vill man inte höra något upprepande tututututu. Aldrig har signalen låtit så högt, så länge och genom så många kvarter som ikväll. När mitt barn skulle nattas.
Således är min åsikt numera en helt annan. Vad är det för idioti att köra runt med en sådan väckarklocka på bästa nattningstid. Nej, tyst på glassbilen! Måste finnas någon protestlista eller likande som jag kan skriva under på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar