onsdag 10 februari 2010

Desperat & förvirrad

Följetången Claras sömn fortsätter... Jag vet inte riktigt vad som händer här hemma för tillfället. Känner mig förvirrad. Clara har ju sovit jättebra som bebis fram till för ungefär en månad sedan. Därefter är det tätare uppvaknanden, ibland oftare mat och allmänt stök på nätterna. Jag förstår inte vad som är fel och blir bara helt matt. Jag är så in i märgen TRÖTT och vill bara få lugn och ro på natten. Jag försöker analysera och ändra saker lite hit och dit men ingenting hjälper. Den sketna "snutten" jag gick med nära kroppen igår kan jag lika bra kasta åt h-e för hon brydde sig inte ett dugg om den. Sova i egen säng är inte heller kul så nu sover hon mellan oss och jag ligger på typ 0,8 kvadratmeter och värker i varje del av kroppen. Sur blir jag och det gör inte situationen bättre. Hon somnar bra på kvällen vid 20-21 och sover 1 timme sen är det dags igen. Hon håller på och krånglar till 22-23 för att sedan sova till 01-02 för mat. Efter det äter hon inte förrän klockan 07-08 och det är ju kanon - om hon hade sovit. Hon vaknar titt som tätt och ska kolla läget i rummet, skrika lite, leta napp, slänga sig hit och dit innan hon somnar igen, med någon typ av insats från mig då. Mat är hon inte alls intresserad av just då det har jag testat. Dagsömnen har funkat bra de senaste dagarna men ändå sover hon inte. Nu har jag varit ute med vagnen för att få henne att sova långa turen på fm istället för lunch/em. Lär väl inte hjälpa det heller:( Vilken himla kamp detta är och hur länge orkar man utan att bli galen?! Ingen munter ton här idag märker jag men det går över - hoppas jag...

2 kommentarer:

  1. Usch, jag känner verkligen med er!!! Det är så hemskt när man inte får sova.

    Molly sov precis som Clara bra som bebis och när vi hade det som jobbigast med sömnen så sa BVC-tanten en sak som jag har med mig och tröstar mig med när det blir svårt. "En bebis som har sovit bra som liten återvänder alltid det". Så håll ut (även om det känns tröstlöst just nu), dte kommer att bli bättre!!!!

    Massvis med kramar

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas SÅ att det stämmer!!!!! Kram

    SvaraRadera