måndag 15 februari 2010

Nygammalt

Jag gör många misslyckade impulsiva klädinköp men lyckas såklart också ibland. Mitt problem är att jag oftast inte slänger några kläder. Vet att många kör varianten en in, en ut och det hade varit melodin för mig. Istället trycker bara in mer och mer kläder i garderober, byråar, klädkammare och var det nu finns plats. Absurt och dumt. Bättre att sortera och skänka kläderna till mer behövande än att de ska samla damm här. Ganska egoistiskt faktiskt när jag tänker efter... För ett tag sedan, kanske 1 år sedan tog jag iallafall ett tag och slängde två sopsäckar med kläder och skor. Dessutom sparade jag en hög som var sådär på gränsen. Visste inte om det skulle vara spara eller slänga. Bestämde mig för att jag skulle slänga högen om jag inte använt eller saknat kläderna på ett tag vilket jag aldrig brukar göra. Hade glömt bort den högen när jag i förra veckan tittade i ett skåp och hittade kläderna. En del går fortfarande bort men några plagg är jag faktiskt glad att jag behöll. Bäst av allt. Det kändes som någon typ av återvinningsshopping. Second hand hos mig själv, fiffigt och så billigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar