fredag 12 februari 2010

Tandstatus


Jag är rädd att mina tänder tar stryk av alla sötsaker jag stoppar i mig nu när jag är hemma med Clara. Det ilar i mer än en tand och det gör mig inte glad. En annan sak som jag fått lägga på hyllan är att fixa skalfasad till min ena framtand. Den dog i samband med en tandreglering jag gjorde för många år sedan. Rotfyllningen skiner igenom nu och ser inte särskilt hot ut. Jag kollade upp hur man kunde ordna till det där och skalfasad skulle vara det bästa alternativet i kombination med blekning av samtliga tänder. Allt var bokat och klart när jag fick reda på att jag var gravid med Clara så det blev inget då. Det som jag är lite tveksam till är att de måste slipa bort ett skikt av emaljen innan de fäster fasaden och det ser riktigt läbbigt ut. Ser mig själv på ett möte någonstans där jag ska hålla en presentation och märker att skalfasaden ramlar av. Vad gör man då? Gillar läget som Fröken Bruntand och fortsätter eller tar man sig med stängd mun därifrån för att aldrig återvända? Tänderna är viktigare än man tror. Måste fixa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar