onsdag 17 februari 2010

Stiltje

Här är lite stiltje idag. Vi har tagit det väldigt lugnt, kanske för lugnt. Clara gillar när det händer saker, jag gillar för tillfället att det är lugnt. Laddar batterierna för på lördag drar Anders och Claras två yngsta bröder till alperna och lyxar. Yngsta och yngsta. Ja, yngsta bröderna är de ju men de är gamla nog att längta lika mycket efter afterskin som efter själva skidåkningen.
Kvar blir jag, ensam med lilla dottern i 9 dagar. Kan bli super. Kan bli jobbigt. Kan bli roligt. Kan bli mardröm. Kan bli lycklig mamma. Kan bli vattenpöl... Laddar batterierna gör jag så gott det går.

2 kommentarer:

  1. Åh jag tror det blir toppen! Ni kommer ha det så mysigt. Nio dagar är många dagar. Vi hade tre och det var tufft men gick över förväntan. Bjud hem folk, eller bjud hem er till andra, så du kan sätta Clara i knäet på någon annan en stund!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi har varit ensamma ganska mycket men 9 dagar är rekord. Längsta perioden hittills har varit 6 dagar och då var det väldigt skönt när Anders kom hem. Förhoppningsvis är Clara förbi sin stökiga period nu så jag kan få njuta av henne till fullo! All heder åt ensamma mödrar. Kram

    SvaraRadera